Een goed gesprek met ....

Over dat wat we allemaal meestal graag doen - over effectieve non-verbale communicatie, zakelijk en privé

Het Agnesplein op deze foto, dat doet me al jaren zeer. Als klein kind kwam ik er al, met mijn moeder bij de slager, en toes regelmatig naar de kerk. Toen waren er ook al veel auto’s. Nu ies er een tweede supermarkt, mét een extra parkeerplaats. De supermarkt is vrij rustig (de winkel in […]

  • Home
  • Over mij, contact
  • Mindfulness
    • Mindfulness – Training 1 op 1 – 375 euro
    • Mindfulness met Ilja – mindfulness online
    • Meditaties – audio
  • Persoonlijk gesprek en Coaching

Duurzaam aan het werk met je eigen organisatie – een creatieve benadering

27 oktober 2010 door iljas Reageer

Duurzaam, een eng woord, niet? En al helemaal als het geassocieerd wordt met ‘ het milieu’ , jakkie. We moeten weer. Behalve als het duurzaam uitwerken van je organisatie geld oplevert en dus, LEUK wordt! Kan dat? Ik denk het wel. Er wordt in mijn ogen te weinig aandacht gegeven voor de kracht van de gedachte dat minder=meer (duurzaamheid) kan hebben voor de uitvoering van bedrijvigheden. En dan komt het:

  • maar kan ik me dat wel veroorloven?
  • wat moet het voor een enorme verandering zijn, om geld te (blijven) verdienen?
  • moet ik dan iets heel anders gaan doen, is dat niet te veel gevraagd, wil ik dat wel?

Antwoorden op al die zorgelijke vragen: maak je geen zorgen. Een nieuw product of dienst kan, maar is niet meteen nodig om duurzaam werken in je bedrijvigheid op te nemen.

  • Anders reizen kan een stap zijn,
  • Meer gebruik maken van de waarde van sociale media om daarmee kantoorruimte, drukwerk en files te besparen,
  • Andermans duurzame activiteiten ondersteunen (MVO)

Het kan allemaal en het valt allemaal uit te leggen. Het is voor ieder anders. En het kan een prima ‘selling point’ zijn. Denk aan wat Anita Roddick deed met haar Body Shop ( http://www.thebodyshop.com). Ze is helaas overleden maar haar winkels bestaan nog steeds. In Zweden en in een aantal landen daarbuiten heb je The Natural Step http://www.naturalstep.org/. Deze beweging gaat uit van het winstoogmerk en duurzaamheid. Hun beschermheer is van Zweedse, koninklijke huize.

Zo zijn er nog veel meer goede voorbeelden. De belangrijkste les is wat mij betreft het plezier en de creativiteit van de genoemde initiatieven. En dat kan iedereen! Creatief denken kun je in een handomdraai, en met plezier leren! Hoe? Daar vertel ik in de komende tijd wel meer over en je kunt hier een reactie achterlaten. Dan zoek ik je op. Dan kunnen we samen (jij en ik, of je team en ik) oefenen met creatief denken en met duurzaam denken en doen. Want ik ben trainer en coach in creativiteit en duurzaamheid en ik zet altijd in op plezier in je werk en op resultaat!

Categorie: jongerencommunicatie Tags: creatief denken, duurzaam ondernemen

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vinden

Laatste artikelen

  • Mijn blog – beter?
  • Mijn blog – voorjaar
  • Mijn blog – ACT
  • Mijn blog – gelijk
  • Mijn blog – belangstelling?

Categorieën

Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid

Abonneer je op dit blog d.m.v. e-mail

Voer je e-mailadres in om je in te schrijven op dit blog en e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe berichten.

Copyright © 2021 · Enterprise Pro Theme op Genesis Framework · WordPress · Log in