En nu?

Ik beloof je op mijn site om één keer per week te bloggen, dat moet toch lukken, niet waar? Dat dacht ik ook! Maar: waar is mijn inspiratie? Ik ben hem even kwijt. Misschien is dat een goede grond voor dit verhaal, voor jou en voor mij.

Weet je het ook even niet meer, als ‘kleine’ zelfstandige?

Ik ga er even van uit dat ik echt niet  de enige ben met inspiratiegaps, zo nu en dan. Het kan zijn dat je, net als ik, moeite hebt met het vinden van een goed blogonderwerp dat aansluit bij jouw product. Het kan ook zo zijn dat je product niet (meer) verkoopt of dat je erop bent uitgekeken. Het kan zo zijn dat je wilde plannen hebt, maar niet goed durft om de definitieve stap te zetten naar je eigen bedrijf. Stel je voor dat jouw idee niet werkt! Stel je voor dat je niet voldoende geld verdient met je eigen bedrijf. En je hebt toch juist zo’n aardig maandsalaris waar je in ieder geval van verzekerd bent. Er kan nog meer aan de hand zijn waardoor je het even niet meer weet.

Ik stel jou en mezelf graag gerust. Iedereen heeft weleens een moment waarop hij of zij het even niet weet. Ja, ook grote namen als die van wereld-/nationale leiders, grote sterren, noem maar op. Overigens, wat sommige mensen laten zien, is niet zozeer die gap. Ze stellen zichzelf en jou misschien vragen en voor de rest gaan ze door.

Wat doe je met een gebrek aan inspiratie?

Ik raad je aan om ook op je achterhoofd te krabben en jezelf en aan anderen vragen te stellen.  Universele antwoorden op al onze vragen bestaan niet. We kunnen wél op zoek gaan naar wat je doel- cq. klantengroep van je wil.Bijvoorbeeld door je zelf in hen te verplaatsen. Of door hen op te zoeken. Heb je klanten? Vraag het hen! Wil je klanten, maar heb je ze nog niet? Stel dan voor jezelf vast wie je potentiële klanten zijn:

  • In welke regio wonen ze?
  • Welk (soort) werk doen ze?
  • Welke (soort) opleiding hebben ze gedaan?
  • Hoe oud zijn ze?
  • Zijn het mannen en/of vrouwen?
  • Hebben ze een gezin?
  • Wat raakt ze?
  • Waarmee kun je hen helpen?
Stel jezelf bovendien regelmatig de vraag:
Raak ik mezelf? Wanneer je daarop bevestigend kunt antwoorden, dan spreid je ook de broodnodige inspiratie tentoon met waar je mee bezig bent. Je raakt mensen met wat jou raakt. Doe daar je voordeel mee.

Wat kun je ermee?

Stel jezelf deze vragen vaker dan alleen wanneer je start. Het helpt je om de aandacht bij je doelgroep vast te houden. Het helpt je om hen te blijven raken. Het helpt je om betrokken bij hen te blijven. Want je weet dat mensen voortdurend veranderen. Dat lijkt eng, maar het kan vooral ook leuk zijn. Op de vraag die hierboven wordt gesteld kan ik wat mij betreft antwoorden: je kunt je door je doelgroep blijvend laten inspireren en je kunt er blijvend en succesvol mee ondernemen.

Wat is het resultaat, voor jou en voor anderen?

Eigenlijk hebben we het daar al over gehad. Blijf geïnteresseerd, in je zelf, maar vooral ook in anderen. Geniet van jouw product en raak mensen daarmee. Ik geloof dat ik je hiermee mijn inspiratie voor een blog toch heb gegeven! Doe er iets mee en heb veel plezier!

Inspirerend leesvoer:

 

 

 

 

Laat wat van je horen

*