365 dagen-blog – dag 14, wat adem met hersenleed doet

Beperkt

Gisteren hadden we beters, gezellig. B kookte (daar is hij dol op). We waren ,et veel, zes volwassenen en zes minderjarigen. Iedereen had een verhaal, behalve ik. Ik reageerde laat, blijkbaar on verstaanbaar en onhandig. Door een rare reactie mijnerzijds knoeide ik de koffie die geserveerd werd. Daaraan, aan mijn onhandigheid en de drukte, irriteerde ik met mateloos. Ik noem mezelf altijd ‘omgevingsdoof’ als ik niets versta.

Goed, ik had er lat van: ‘ik ga snel achteruit’.

Dan maar aandacht voor mijn adem

Na een nacht slapen kwam mijn frustrerende gedachte (ik doe er niet toe, B staat er alleen voor) weer terug. Toen had ik weer aandacht voor mijn adem, waar ik hem voelde, wat hij met me deed.

Aandacht voor adem bij mindfulness

Mindfulness biedt veel aandacht aan mindfulness, hier en nu. Mijn en jouw adem is als een anker in ons lichaam en ons leven. Daarom geef ik er aandacht aan. Het biedt me plek om te ‘dealen’ met wat er met me gebeurt en hoe ik me voel.

Want uit eindelijk is er wat er is. Ik ‘deal’ met mijn ziekte en gun anderen hun genot.

Over iljas

Ilja Aussems is mijn naam. Ik ben specialist in "een goed gesprek met" Ik blog er elke week over, met mijn opleiding als communicatie-wetenschapper en mijn werkervaring als docent / trainer en adviseur bij de hand. Ik begeleid professionals die willen groeien in hun werk en/of privé. Ik ben jouw bruggenbouwer, train en begeleid je bij een goed gesprek met jezelf en met je doelgroep in je werk (klanten / cliënten, leerlingen, collega's, netwerk) en privé (jezelf, je relatie, je gezin).
Dit bericht is geplaatst in aandacht, acceptatie, mindfulness, MS. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.