Doen wat ik kan en leuk vind

Vrijdag was ik erg sikkeneurig. Niets ging en ik wilde niets. En ik was alleen. Want B en de oudste twee hadden zich in het feestgedruis gestort en de jongste was gaan logeren. Ik was dus ‘zielig’. Maar: Het heeft me wel de gelegenheid gegeven om over dingen grondig na te denken.

Wat dan?

Dingen gaan niet meer zo makkelijk. En alles kost energie. Daar kan ik me vrolijk over beklagen (sorry, dat doe ik nu al), maar ik nam de gelegenheid om na te denken wat ik in de beperkte mogelijkheden die mijn leven me nu biedt, wíl doen. Zodat ik me niet hoef aan te sluiten bij de grote garde die de ene klacht na de andere preekt. En misschien word ik geen 100, maar misschien blijf ik wél gelukkig en word ik de helft.

Te beginnen met carnaval

Iets later heen vroeger terug dan de rest en met de autovervoer, maar tóch. Dat zal mijn tip van deze dag zijn, voor jou ook: doe waarvan je geniet en ben blij met het leven.

 

Geniet vast van deze prachtige voorbereidingsfoto.

Mindfulness helpt me

Dat ik dingen los kan laten die blijkbaar ‘zo zouden moeten’, komt wat mijn betreft voor een belangrijk deel door wat ik van mindfulness heb geleerd. Ja, ik baal ervan ziek te zijn (ik accepteer het ook) en ja, ik geniet van het leven.

Doe jij dat ook!

Mindfulness, ik kan je trainen!

1 op 1 of online

 

Wat geeft mindfulness mij en jou?

Mindfulness helpt je helder te blijven. Het is wetenschappelijk bewezen dat het ons helpt om de aandacht te te focussen op ‘hier en nu’. Als iedereen zich vooral hierop zou focussen en niet op ervaringen van vroeger of zorgen voor straks (herken je dat?), dan zou de wereld heel anders functioneren. Kijken of dat nog eens gebeurt.

Over iljas

Ilja Aussems is mijn naam. Ik ben specialist in "een goed gesprek met" Ik blog er elke week over, met mijn opleiding als communicatie-wetenschapper en mijn werkervaring als docent / trainer en adviseur bij de hand. Ik begeleid professionals die willen groeien in hun werk en/of privé. Ik ben jouw bruggenbouwer, train en begeleid je bij een goed gesprek met jezelf en met je doelgroep in je werk (klanten / cliënten, leerlingen, collega's, netwerk) en privé (jezelf, je relatie, je gezin).
Dit bericht is geplaatst in aandacht, geluk, mindfulness, MS met de tags , , . Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.