Op dinsdagavond was ik bij het publiek overleg van ASN Bank over hun mensenrechtenbeleid.
Over imago en imagebuilding gesproken:
Het initiatief om ‘ buitenstaanders’ (de meeste deelnemers wel en rekening bij de ASN Bank) te betrekken bij ontwikkeling van het eigen beleid, maar ook de recente prijzen die de ASN Bank won (onder meer meest klantvriendelijke en meest transparante bank) sprak wat mij betreft boekdelen. Ik was dus bij dat gesprek en ik was onder de indruk van de diversiteit van de groep, die daar was. In meerdere discussies kwam de opmerking naar voren dat mensenrechten bij bedrijven in de genen moeten zitten. Bij de hier aanwezige mensen was dat in ieder geval zo.
Over communicatie gesproken:
Op zulke momenten ben ik blij om deze overtuigingen te horen en te zien. Blijkbaar is communicatie hierover niet nieuwswaardig genoeg om een aanzuigende werking te creëren die alle negatieve geluiden overstijgt. Een deelnemer aan het debat vertelde dat haar overstap naar de ASN Bankvooral ‘negatieve’ geluiden opriep: ‘ Waarom ga je naar zo’n ‘onveilige’ bank?’ of iets dergelijks. En dan te bedenken dat een medewerker van de ASN Bank trots kon melden dat ze geen last ondervond van de kredietcrisis, omdat ze op voorhand geen zaken deed met ‘kredietgevoelige organisaties.
Goed om te weten, goed om te communiceren:
Zie ook:
Pingback: #Een goed gesprek met – andere culturen | Ilja's Blog