Een goed gesprek met – gedachten / aandacht

Laatst las ik een column van een filosoof. Die gaf aan dat mensen heel rommelig aan hun mening / overtuiging komen. Daar voeg ik iets aan toe: ze (veel mensen) gaan er vervolgens helemaal voor staan, ze gaan het voor iedereen verkondigen.

Hoe denkt een mens na voordat hij / zij tot een overtuiging komt?

Wat er in je gedachtenwereld gebeurt, is interne communicatie. Als je het er met of via anderen over hebt, is het externe communicatie. Maar hoe zit het bij jou?

Toe kom jij aan je overtuiging?

Heb je eenvormige aandacht voor wat je vindt? Wie of wat beïnvloedt je? Ik denk dat mindfulness ons daarmee kan helpen. Gewoon, aandacht geven aan één ding tegelijk. Het behouden. Weten dat je aandacht kan ‘meanderen’ van het één naar het ander.

Weet je wat?

Een  rommel  in ons hoofd kan en is er vaak. Bij mij ook. Maar mindfulness biedt me de gelegenheid om bij die rommel stil te staan en er keuzes in te maken. Voor meningen en overtuigingen waar ik helemaal achter sta. Ik hoef ze niet te verkondigen om erin te geloven.

Jij wel?

——————————————————————————————————————————————————————————–

IK KAN JE HELPEN ALS JIJ VAN mindfulness WILT LEREN
WAT GEEFT MINDFULNESS MIJ EN JOU?
MINDFULNESS HELPT ME HELDER TE BLIJVEN. ZIEK OF NIET. HET BELANGRIJKSTE WAT MINDFULNESS ME BRENGT, IS DE BENADERING VAN HET LEVEN. MET MINDFULNESS IN MIJN ACHTERHOOFD ZIJN GEDACHTEN GEEN FEITEN MEER, ZODAT IK NIET VASTLOOP IN ANDERMANS OPMERKINGEN EN OORDELEN.

Bel of mail me en we maken een afspraak.

 

Over iljas

Ilja Aussems is mijn naam. Ik ben specialist in "een goed gesprek met" Ik blog er elke week over, met mijn opleiding als communicatie-wetenschapper en mijn werkervaring als docent / trainer en adviseur bij de hand. Ik begeleid professionals die willen groeien in hun werk en/of privé. Ik ben jouw bruggenbouwer, train en begeleid je bij een goed gesprek met jezelf en met je doelgroep in je werk (klanten / cliënten, leerlingen, collega's, netwerk) en privé (jezelf, je relatie, je gezin).
Dit bericht is geplaatst in aandacht, communicatie, mindfulness, MS met de tags , , , . Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.