Mijn blog – communicatie en ontvangen

Mijn vorige blog ging over de manier waarop we met middelen als whatsapp en verzenden via internet omgaan (trouwens, Facebook is heel belangrijk voor zendelingen). Een onderdeel van communicatie is ontvangen. Toen ik gisteren aan je vroeg waarom je iets zendt, dacht ik aan waar het naartoe gaat: wie wil het ontvangen?

En waarom?

Volgens mij is het handig om meer stil te staan bij de ontvanger. Bij mijn werkgever De Beuk heb ik geleerd over de behoeften, belangen en beweegreden van de ontvanger, of de doelgroep. Dat kwam bij mij ook binnen bij de online- ALV-vergadering van KIJK!!!, de fractie in de gemeente Meerssen. Het is goed om ook in de lokale politiek bezig te zijn / je druk te maken over de burger. Over wat de burger wil, leuk en belangrijk vindt. Denk aan de kwetsbare medemens.

Bunde

In Bunde hebben we ons bezig gehouden met de ‘bereikbaarheid van Bunde’. Denk dan ook aan invaliden. Het heeft ons dorp veel opgeleverd, maar het is nog lang niet klaar. Daar speelt communicatie en ontvangen een grote rol bij.

Over iljas

Ilja Aussems is mijn naam. Ik ben specialist in "een goed gesprek met" Ik blog er elke week over, met mijn opleiding als communicatie-wetenschapper en mijn werkervaring als docent / trainer en adviseur bij de hand. Ik begeleid professionals die willen groeien in hun werk en/of privé. Ik ben jouw bruggenbouwer, train en begeleid je bij een goed gesprek met jezelf en met je doelgroep in je werk (klanten / cliënten, leerlingen, collega's, netwerk) en privé (jezelf, je relatie, je gezin).
Dit bericht is geplaatst in communicatie, MS, waarom. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.