Mijn blog – een hype en sociaal gedrag

Citaat van Rutger Bregman: 

rampen en crises halen het beste in mensen naar boven. Zo wil ik het ook maar zien. In Italië wordt er elke dag door mensen in flats ’s avonds gezongen, via social media wordt opgeroepen om op 18 maart samen voor zorgverleners te applaudisseren, een gitaarleraar geeft les via FaceTime, vergaderingen via skype, zoom, whatsapp gaan door (en soms beter dan aan tafel). Laten we van het nadeel maar het voordeel benoemen.

Een columnist in Trouw benoemde hypes zoals Corona dat is. Hypes kunnen ook positief zijn. Zoals knikkeren, badmintonnen, volleyen voor mij vroeger. Daar heb ik goede herinneringen aan en daar kan ik positief over praten met mensen die diezelfde hebben.

Er is wat er is

Corona is K. En als je positief bent zoals ik, dan probeer je wat positiefs ervan te maken. Als we het overleven (let op, ik behoor tot een risico-groep) laat ons dan ook goede herinneringen delen.

Over iljas

Ilja Aussems is mijn naam. Ik ben specialist in "een goed gesprek met" Ik blog er elke week over, met mijn opleiding als communicatie-wetenschapper en mijn werkervaring als docent / trainer en adviseur bij de hand. Ik begeleid professionals die willen groeien in hun werk en/of privé. Ik ben jouw bruggenbouwer, train en begeleid je bij een goed gesprek met jezelf en met je doelgroep in je werk (klanten / cliënten, leerlingen, collega's, netwerk) en privé (jezelf, je relatie, je gezin).
Dit bericht is geplaatst in acceptatie, mindfulness, MS, plezier. Bookmark de permalink.

2 reacties op Mijn blog – een hype en sociaal gedrag

  1. Maxine Vanmeulebrouk schreef:

    Volhouden, Ilja. Positief blijven! Zag vanochtend op internet een video over het nu kristalheldere water in Venetië. Hoe de natuur herstelt na een paar weken geen toeristen. Dat is bemoedigend.
    Langskomen in maart wordt dus niks, wordt april of later.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.