Mijn blog – luisteren en niet zenden

Pas geleden (en vaak) ervoer/ervaar ik het. Pas geleden werd me weer eens duidelijk hoe belangrijk het is om te luisteren en niet te zenden. Niet al voordat je een antwoord op je vraag hebt (wil je dat wel?) en je oordeel klaar hebben.

Pas las ik over de ‘influencer’ Famke Louise. Over hoe ze ervaren had dat een gesprek met Diederik Gommers haar duidelijkheid had gegeven over het Coroma-virus. Nadat ze #ikdoenietmee gepropageerd had. Dat laat mij zien dat een goed gesprek (mijn website), praten met elkaar en luisteren naar elkaar fijn is voor iedereen. En dat het nadeel van social media geeft dat zenden ongemakkelijk ‘belangrijk’ wordt gevonden.

Mijn site heet zo. Doe ik het zelf wel goed?

Over iljas

Ilja Aussems is mijn naam. Ik ben specialist in "een goed gesprek met" Ik blog er elke week over, met mijn opleiding als communicatie-wetenschapper en mijn werkervaring als docent / trainer en adviseur bij de hand. Ik begeleid professionals die willen groeien in hun werk en/of privé. Ik ben jouw bruggenbouwer, train en begeleid je bij een goed gesprek met jezelf en met je doelgroep in je werk (klanten / cliënten, leerlingen, collega's, netwerk) en privé (jezelf, je relatie, je gezin).
Dit bericht is geplaatst in aandacht, communicatie, corona, gesprek. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.