Mijn heilig vuurtje: bruggen bouwen!

Heb jij dat ook?

Aan het eind van de vorige eeuw was generalisme het toverwoord. Nu moet je, zeker op de arbeidsmarkt, specialist zijn in jouw vakgebied. Oei, daar heb ik eens goed over moeten nadenken. Ik heb, denk ik, nu de oplossing, voor jou en mij.

Mijn heilig vuurtje

Sinds een tijdje volg ik Stan Lensen, overtuigd vrij werker. Hij stuurt erop aan dat vrije werkers het sterkst zijn als ze aan de slag zijn met hun heilig vuurtje, dat waar jij warm van wordt. Iedereen heeft een heilig vuurtje. Vaak ligt dat in lijn met het talent dat je hebt. Dat gold ook voor mij. Ik ben communicatiewetenschapper. Pas geleden blogde ik over wat  dat voor mij betekende. En daar zit ook meteen mijn heilig vuurtje. Ik ben BRUGGENBOUWER.

Generalist wordt specialist

Want daar ligt tegelijk mijn kracht als specialist. De generalist in mij hield zich altijd met hetzelfde ding bezig: bruggen bouwen. Niet letterlijk natuurlijk, maar als verbinder tussen mensen, teams, organisaties, maar ook in de mens zelf ben ik supersterk. En dat laat zien waarop ik al die tijd vastliep. Specialisten zijn niet alleen vakmensen met een goede tool, als ICT-beheer, PR, e.d. Specialisten kunnen dat ook zijn in het doel dat ze voor ogen hebben.

Is dat voor jou ook herkenbaar? Ga op zoek naar jouw heilig vuurtje en maak er je specialisme van!

Over iljas

Ilja Aussems is mijn naam. Ik ben specialist in "een goed gesprek met" Ik blog er elke week over, met mijn opleiding als communicatie-wetenschapper en mijn werkervaring als docent / trainer en adviseur bij de hand. Ik begeleid professionals die willen groeien in hun werk en/of privé. Ik ben jouw bruggenbouwer, train en begeleid je bij een goed gesprek met jezelf en met je doelgroep in je werk (klanten / cliënten, leerlingen, collega's, netwerk) en privé (jezelf, je relatie, je gezin).
Dit bericht is geplaatst in plezier met de tags . Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.