Mindfull yoga – kun jij je mindfull ontspannen?

Deze oefening maakt deel uit van de Online-cursus MindfulnessmetIlja

1

Ga ontspannen op je rug liggen, met je armen naast je lichaam. Breng beide armen naar het plafond. Trek de tenen naar je toe. Breng ze weer terug in normale positie en herhaal deze oefening een paar keer.

2

Trek je linkerknie op. Houd je rechterbeen gestrekt. Wissel om. Herhaal deze oefening een paar keer.

3

Doe hetzelfde als bij 2. Steek, wanneer je je linkerknie optrekt je rechterarm in de lucht en andersom. Herhaal deze oefening een paar keer.

4

Ga op handen en knieën zitten. Maak je rug bol en kijk naar beneden. Maak vervolgens je rug hol en kijk naar boven. Herhaal deze oefening een paar keer.

5

Ga op handen en knieën zitten. Steek je rechterbeen uit en je linkerarm. Steek vervolgens je linkerbeen uit en je rechterarm. Herhaal deze oefening een paar keer. Probeer je arm en been steeds iets verder te strekken. Onderzoek je grens en blijf aan de veilige kant!

6

Zak vanuit je houding op handen en knieën met je billen op je benen. Ontspan. Ervaar het hier en nu.

 

7

Ga op je rug liggen. Trek je knieën op. Ga met je neus naar links en met je knieën naar rechts, en andersom. Herhaal deze oefening een paar keer.

8

Ga weer gestrekt, op je rug liggen. Til je rechterbeen gestrekt op. Draai je voet in kleine rondjes, eerst naar binnen en vervolgens naar buiten. Doe dit ook met je linkerbeen.

9

Ga op je buik liggen. Leg je kin op de vloer, til één been op en wissel af.

 

 

10

Blijf op je buik liggen op één wang, met je armen naast je. Ontspan alles.

 

 

Over iljas

Ilja Aussems is mijn naam. Ik ben specialist in "een goed gesprek met" Ik blog er elke week over, met mijn opleiding als communicatie-wetenschapper en mijn werkervaring als docent / trainer en adviseur bij de hand. Ik begeleid professionals die willen groeien in hun werk en/of privé. Ik ben jouw bruggenbouwer, train en begeleid je bij een goed gesprek met jezelf en met je doelgroep in je werk (klanten / cliënten, leerlingen, collega's, netwerk) en privé (jezelf, je relatie, je gezin).
Dit bericht is geplaatst in aandacht, mindfulness met de tags , . Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.