Mindfulness voor GIPS , les 2 – het lichaam als vriend of als vijand

Heb je de bodyscan regelmatig gedaan? In les 1 hebben we het daarover gehad.

We hebben allemaal weleens een hekel aan ons lijf, aan hoe het wel of niet werkt. Mensen die via GIPS meedoen misschien helemaal. We hebben ons al moeten neerleggen bij onze ‘gebreken’. Dit is les 2: http://Les 2 20150228

Ondanks mankementen

Ondanks je mankementen ga je door. Toch? Met GIPS, met je partner, met je familie en vrienden, met leven. Kies voor aandacht, hier en nu. Les 2 van mindfulness based cognitive therapy (MBCT) geeft hier aandacht aan. Noteer evt. ook wat in jouw ervaringen positief of negatief is. Bewaar dat. Kijk daar af en toe naar terug. Hoe gaat het, hier en nu? Hopelijk gaat het steeds meer positief zijn, je ervaring.

Les 2 geeft ook aandacht aan een adempauze. In principe 3 maal 3 minuten per dag. Hou dat vast. Zelf doe ik al lang mindfulness. Ik hou regelmatig een adempauze. Niet driemaal per dag, maar wel als ik denk dat het handig is. Driemaal per dag aandacht aan je adem geven is voor de training een goede oefening.

Tot gauw bij les 2, GIPS-mensen!

Over iljas

Ilja Aussems is mijn naam. Ik ben specialist in "een goed gesprek met" Ik blog er elke week over, met mijn opleiding als communicatie-wetenschapper en mijn werkervaring als docent / trainer en adviseur bij de hand. Ik begeleid professionals die willen groeien in hun werk en/of privé. Ik ben jouw bruggenbouwer, train en begeleid je bij een goed gesprek met jezelf en met je doelgroep in je werk (klanten / cliënten, leerlingen, collega's, netwerk) en privé (jezelf, je relatie, je gezin).
Dit bericht is geplaatst in aandacht, adem, hier en nu, mindfulness. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.