Mindfulness

MBCT

Je kunt bij mij deelnemen aan de mindfulness based cognitieve training (MBCT) online, samen met vier personen . We maken een afspraak om kennis te maken met mindfulness en je kunt ervaren wat het met je kan doen. Kosten voor een online MBCT-training in 8 sessies van ongeveer een uur, zoveel mogelijk aangepast aan jouw wensen (mantelzorg staat centraal) zijn er niet. Een MBCT-cursus bestaat uit 8 lessen, elke week één. Elke deelnemer geeft me zijn of haar e-mailnummer en ik mail elke week de les van die week.

Hierbij bied ik je de cursus Mindfulness Based Cognitive Training (MBCT) aan. Als mantelzorger kun je aandacht voor je rol voor een ander zelf goed gebruiken, om wat je allemaal tegenkomt en om hoe je daarmee omgaat. Ik hoop dat deze cursus voor jou zal bijdragen aan oefening in een meer bewust leven. Ik hoop ook bij te dragen aan inzicht en wijsheid en aan verbetering van je psychische en lichamelijke welbevinden en aan een gezonde en gelukkige manier van leven. Met andere woorden, al snel in deze cursus weet je het zeker: Ik ben oké
En let op: in de cursus staat zijn vóór doen

Ik hoop dat deze mindfulness je kan raken en dat ook jij mag ervaren hoe mindfulness je kan helpen om milder, bewuster, moediger en wijzer te zijn!

Ilja Aussems

Mindfulness
Betekent
Aandacht geven
Op een bepaalde manier
Gericht
In het hier en nu
Niet (ver)oordelend

Jon Kabat-Zinn

Wat is mindfulness?

Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen.

In deze online cursus werk je aan het veranderen van vaak vastgeroeste (denk)patronen. De kernthema’s van de training zullen zijn:

  • De kracht van automatische denkpatronen leren kennen – we leren uit zelfonderhoudende, cognitieve patronen te stappen en we voelen ons weer of meer gelukkig en ontspannen
  • Ervaringsgericht leren – door acceptatie van het feit dat het merendeel van het leren buiten de bijeenkomsten gebeurt en je alle ervaringen als een stapje van je weg naar ‘being mindful’ erkent
    ·     Concentratie
    ·     Ge-waar-zijn
    ·     In het moment zijn – nu
    ·     Acceptatie en loslaten
    ·     ‘Zijn’ in plaats van ‘doen’

Over iljas

Ilja Aussems is mijn naam. Ik ben specialist in "een goed gesprek met" Ik blog er elke week over, met mijn opleiding als communicatie-wetenschapper en mijn werkervaring als docent / trainer en adviseur bij de hand. Ik begeleid professionals die willen groeien in hun werk en/of privé. Ik ben jouw bruggenbouwer, train en begeleid je bij een goed gesprek met jezelf en met je doelgroep in je werk (klanten / cliënten, leerlingen, collega's, netwerk) en privé (jezelf, je relatie, je gezin).
Dit bericht is geplaatst in aandacht, acceptatie, mindfulness. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.